joi, 27 septembrie 2012

De ce un curs NVQ in UK?

Cand promovam programele de studiu si munca in UK, echipa BRGwork se loveste mereu de aceeasi intrebare: de ce sa platesc? de ce sa platesc serviciile BRGwork si de ce sa platesc cursurile?

Raspunsul nostru, al celor de la BRGwork este mereu acelas: pentru tine, pentru ca meriti.

Sunt anumite pozitii in UK pentru care companiile sunt dispuse sa treaca prin toata nebunia de a emite un permis de munca. Totusi, pentru majoritatea pozitiilor nu sunt dispusi, indiferent ca vorbim de Orange, de Marriott sau de cafeneaua de la colt. De ce?

Pentru ca in primul rand nu cunosc personal aplicantul, nu pot controla in general ceea ce este trecut in CV si este foarte greu sa evalueze prin urmare un CV.

De ce recomandam cursurile NVQ in UK,  indiferent ca vorbim de cursul BRGwork pentru Customer Service sau cleaning sau nurses sau carer? Pentru ca deschid drumurile si iata cum:

Indiferent cate diplome aveti in Romania, pentru compania din UK acestea nu au neaparat valoare pentru simplul fapt ca nu stiu cat de credibile sunt. Dar cand specificati in Cv ca ati absolvit un curs NVQ, un curs de apprenticeship si calificare la o companie din UK, la o institutie din UK atunci au certitudinea ca respectivul candidat poate fi verificat si a fost evaluat deja. Are o calificare locala.

Merita sa platiti pentru calificarea asta? Eu zic ca da pentru ca pur si simplu in UK sunt alte reguli si orice persoana care se respecta investeste in a se informa si pregati pentru piata locala. Regulile locale sunt diferite si poate pozitia care o primiti in cadrul cursului este cu mult sub calificarea din Romania, dar va deschide drumul catre alte pozitii.

Sa luam un exemplu de pozitie pe Customer Service, de exemplu food and beverage. Ce ati putea invata nou? In majoritatea pozitiilor legate de customer service in alte companii decat cele genul food and beverage se vorbeste despre KPI. Ce este KPI? Keep Performance Indicator si in UK are valoarea foarte mare in evaluarea gradului de servicii prestate de o companie. Se foloseste asta in Romania? Prea putin.

Doar un aspect care s-ar putea invata.
Mai departe, cum sunt tratate plangerile din partea clientilor, ce se intelege prin limbaj de comunicare 'customer service', care este politica companiei de health and safety si cat de importanta este? Sa fim seriosi, in Romania... health and safety... ce e aia? Cate companii au departament separat pentru asta sau cate companii investesc in partea asta?

Doar cateva aspecte de care avem nevoie ca sa putem creste pe piata din UK de la un simplu student NVQ in Customer Service ca si food and beverage assistant la un Customer Service Advisor sau Customer Service manager si lista poate continua. Adica de la un venit de aprox 11000GBP/an la un venit de la 15000GBP/an sau chiar 30 000GBP/an plus beneficii.

Deci va intreb, merita efortul?

Detalii program: http://www.brgwork.ro/cat.php?pid=2&id=33